75.000 duimen omhoog voor t-shirts

Schoonmaakbedrijf HAGO
Fundraising page closed You can't donate anymore
from € 15.000 (100%)

Op Koningsdag werden door heel Nederland tienduizenden RUMAG-shirts uitgedeeld in ruil voor een post met de hashtag #schoonisvaniedereen, om op ludieke wijze aandacht te vragen voor een schoon Nederland. De bewustwordingsactie is echter ook een actie van Rumag en schoonmaakbedrijf Hago om op een positieve manier een sponsorbedrag bij elkaar te krijgen voor het Daniel den Hoed Fonds. De hashtag staat ook voor een andere gedeelde verantwoordelijkheid: iedereen een kans geven op een schoon, kankervrij lichaam. Op het shirt stond enkel een hoedje afgedrukt als stille hint – het logo van het Daniel den Hoed Fonds, een stichting die geld ophaalt voor meer wetenschappelijk onderzoek in het Erasmus MC Kanker Instituut. Voor elk uitgedeeld shirt doneerde Hago Nederland een bedrag aan de stichting, dat in totaal uitkwam op 7.500 euro. Dit is bekend gemaakt via een social media post met de oproep dat volgers van RUMAG dat bedrag konden verhogen middels een like, share of reactie op hun post. Dit leidde tot een totaalbedrag van 15.000 euro dat gedoneerd wordt aan de stichting. De Koningsdagactie leverde op Koningsdag binnen een dag meer dan 60.000 likes op op social media. Toen daarna bleek wat de achterliggende gedachte was van deze actie, steeg dat aantal naar ruim 75.000 likes.

You can create your own personalized poster to draw attention to this fundraising page. After printing the poster you can hang it in a shop, a café window or a community bulletin board. Ask your family, friends, co-workers and neighbors to help and also put up a poster in their home, school or work place. Most people are willing to help but be sure to ask permission first.

View all
€ 15.000 14-06-2018 | 14:51 Opbrengst van 75.000 likes